Friend or Unfriend?

O mai veche cunostinta a mea, pe vremuri vecina de bloc si destul de apropiata, a fost inselata de sotul ei. Si are cea mai proasta parere – cum altfel?! - si despre el si despre amanta sa. De unde stiu despre asta, de vreme ce nu ne-am mai intalnit de ani buni? Ei bine, eternul nostru confident si eternul “jurnal de stiri”, Facebook-ul. 

Inca de la prima ora a diminetii femeia efectiv umple Newsfeed-ul oricui o are in lista de prieteni, cu mesaje, citate si imagini postate frenetic si cu o incapatanare demna de o cauza mai buna! Vreau, nu vreau, stiu exact prin ce stare trece, fie ca e trista, dezamagita, melancolica, fie ca incearca regrete amarnice pentru timpul pierdut, fie ca e furioasa, fie ca injura amantele si gaseste o scuza barbatilor, fie ca se pregateste de razbunare... Fata asta este o carte deschisa pentru oricine ii este Facebook Friend. De pilda azi dimineata deschid Facebook-ul, cu o cafea aburinda in fata, dornica sa vad cine s-a trezit, cine prin ce cluburi a mai fost azi-noapte si tot soiul de astfel de “de-ale Facebook-ului”. Prietena mea, treaza si ea! Si nu oricum, ci cu forte proaspete. “Amantele sunt WC-urile unde merg barbatii sa isi faca nevoile”. Ei bine, pan-aici! Asta e deja prea mult si nu vreau sa am imaginea asta de la prima ora a diminetii. Ca atare, de vreme ce stiindu-i problema (si una destul de serioasa), nu am simtit nevoia sa o sun macar de consolare, si mai mult decat atat realizez in timp ce scriu ca nici nu mai am numarul ei de telefon, ma gandesc ca e momentul sa o scot din lista de prieteni. Pentru ca nu imi place stilul, pentru ca ma simt agresata, pentru ca fiindu-i prietena pe Facebook nu pot alege momentele cand vreau sa ii fiu confidenta sau sa o consolez, ci sunt nevoita sa o “ascult” tot timpul. Si pentru ca pot. 

Pentru ca pe Facebook ma pot “dezprieteni” mult mai simplu de cineva, fara durere, fara lacrimi, fara reprosuri, fara sa risc sa fiu si eu o noua tinta a frustrarii sale. Si mai ales fara ca deocamadata persoana sa stie…

No comments:

Post a Comment